autopol serwis
firma oferta galeria publicystyka kontakt linki
adaptacje według rodzajów osprzętu---- inne działania----

GALERIA
adaptacje według marek samochodów

Nowa strona 1

      PEUGEOT

        

 Ta marka, dosyć rzadko pojawiała się w zakładzie w celu adaptacji. Czemu ? - trudno mi powiedzieć.





  • Tak wyglada oferowany przez "Autopol-Serwis" układ nożnej zmiany biegów, proponowany kierowcom po amputacji lub z niedowładem prawej ręki. Urządzenie pokazane na zdjęciach zostało zamontowane w samochodzie Peugeot - 206.



    W rejonie powyżej pedału gazu znajduje się nożna dźwignia zmiany biegów (podobna jak w motocyklu), która pozwala na przesumięcie lewarka zmiany biegów przód - tył. Czyli biegi 1 - 3 - 5 lub biegi 2 - 4 - R.


    Dźwignia nożnej zmiany biegów jest połączoną ze standartową dźwignią popychaczem o regulowanej długości, co jest jednym z elementów regulacyjnych pozwalających na precyzyjne włączanie biegów. Zamontowana po wewnętrznej stronie popychacza podłużna listwa, służy do ustawienia standartowej dźwigni zmiany biegów na linii 1 - 2 lub 3 - 4 ewentualnie 5 - R. Jeśli w samochodzie występuje dodatkowa blokada, przed przypadkowym włączeniem wstecznego biegu, nie stanowi ona problemu. Bieg można włączyć ręcznie lewą ręką, gdyż i tak włączany jest na postoju.



    Kolejny Peugeot, to 206 sw (kombi), tym razem automat. Wystarczyło, jak zwykle bezinwazyjnie zamontować moduł RGH - II i ... w drogę !



    I następna 206-ka... Też automat, ale limuzyna. Wewnątrz niewiele się różnią. Jednak bardzo wysoki kierowca, bardzo wysoko ustawił poprzeczkę. Mając maksymalnie odsunięty fotel, siedział jak w gokarcie, z kierownicą między kolanami.

    Moduł został zamontowany jak zwykle bez żadnego wiercenia i kaleczenia samochodu.


    Odpowiednie ustawienie dźwigni modułu, pozwoliło na swobodne operowanie nią. Jednocześnie kierowca miał właściwą pozycję za kierownicą i dobry dostęp do obsługi urządzenia.


    Całkiem niedawno trafił do mnie Peugeot 207, trochę "młodszy brat" poprzedników. Właścicielem samochodu był Ośrodek Szkolenia Kierowców, który zdecydował się na szkolenie Osób Niepełnosprawnych.


    Pedały dla instruktora zostały zamontowane podobnie jak inny osprzęt w naszej firmie, bez użycia wiertarki w samochodzie. Żadnych dziur w podłodze itp. Po demontażu nie ma śladów, że takie pedały były w samochodzie. Przy zmianie właściciela to może mieć znaczenie. Pedały są produkcji "zachodniej", na linki (wysokiej jakości !), co umożliwia ich montaż praktycznie w każdym samochodzie. Do tego moduł RGH - II i w drogę...

       



  • O ile jest w "pełnej krasie",
    to mają Państwo możliwość skorzystania "on line" z punktu konsultacyjnego na "gg".


    Powrót do góry

    autopol-serwis@o2.pl autopol-serwis@wp.pl